loading...

زَواف | زبان و ادبیات فارسی

بازدید : 43

سلام؛ توی این پست میخوام چند تا  از کتاب های خوب رو به توصیه دیگران بهتون معرفی کنم؛مطالعه ی کتاب در ایم تعطیلات و در اوقات فراغت چیز خوبیه و افراد زیادی به فواید اون اشاره کردند.

کتاب هایی که در ادامه معرفی میشن رمان ها هستن و یکی از نویسندگان به مادری که در پی این بود تا بتونه به فرزندش کمک کنه تا در درس ریاضی بتونه نمرات بهتری بگیره میگه: حتی اگه میخواید ریاضی بچه هاتون هم تقویت بشه اونا رو به سمت خواندن رمان سوق بدهید.

 

سلام؛ توی این پست میخوام چند تا  از کتاب های خوب رو به توصیه دیگران بهتون معرفی کنم؛مطالعه ی کتاب در ایم تعطیلات و در اوقات فراغت چیز خوبیه و افراد زیادی به فواید اون اشاره کردند.

کتاب هایی که در ادامه معرفی میشن رمان ها هستن و یکی از نویسندگان به مادری که در پی این بود تا بتونه به فرزندش کمک کنه تا در درس ریاضی بتونه نمرات بهتری بگیره میگه: حتی اگه میخواید ریاضی بچه هاتون هم تقویت بشه اونا رو به سمت خواندن رمان سوق بدهید.

1-کآشوب: بیست و سه روایت از روضه‌هایی که زندگی می‌کنیم

کتاب کآشوب شامل بیست و سه روایت از نویسنده‌های مختلف با دیدگاه‌های متفاوت است که درباره‌ی نسبت خودشان و محرم نوشته‌اند. روایت‌ها به زبانی روشن و ساده نوشته شده‌اند و هرکدام طعم و لحن اقلیم یا فکری را دارند که نویسنده در آن رشد یافته است. دغدغه‌های متفاوت هر کدام از نویسندگان، روایتشان را منحصربه‌فرد کرده و یکنواختی را از کتاب گرفته است. کتاب کآشوب در  ۲۴۸ صفحه منتشر شده و اولین کتاب نشر اطراف است.

2-معرفی کتاب مغازه خودکشی

کتاب صوتی مغازه خودکشی نوشته‌ی ژان تولی و درباره دنیاییست که در آن همه چیز تهی از شور زندگی‌ست و غم و غصه آن چنان همه جا را فرا گرفته که مردم حسی برای زندگی کردن در آن ندارند. شهری که نه گل و گیاه دارد و نه هوای پاک، و مردم محیط زیست را نابود کرده‌اند. پرفروش‌ترین مغازه‌اش هم، مغازه فروش وسایل خودکشی متنوعی برای هر سلیقه و بودجه مثل انواع و اقسام سم‌ها، گلوله، گیاهان کشنده، تیغ‌های آلوده به کزاز، طناب، و... برای پایان دادن به زندگی است.

یک بیزینس خانوادگی دلگیر، متعلق به خانواده تواچ، که با به دنیا آمدن فرزند کوچکشان همه چیز تغییر می‌کند...

دانلود و خرید کتاب مغازه خودکشی اثر ژان تولی - فیدیبو

3-معرفی کتاب شیطان در شهر سپید

کتاب شیطان در شهر سپید نوشتهٔ اریک لارسن و ترجمهٔ سوگند رجبی نسب است. نشر قطره این رمان معاصر پلیسی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب شیطان در شهر سپید

رمان شیطان در شهر سپید به قلم اریک لارسن (روزنامه‌نگار، نویسندهٔ داستان‌های مستند و پژوهشگر تاریخ) سرشار از حقایق تاریخی است و درمورد قتل و جادو و جنون در نمایشگاهی که آمریکا را دگرگون کرد، با شما سخن گفته است. این کتاب که یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز بوده، داستان نمایشگاه جهانی کلمبی در سال ۱۸۹۳ و اولین قاتل زنجیره‌ای آمریکا را روایت می‌کند. داستان این رمان، واقعی است و تمام اطلاعات و اسامی موجود در آن با تحقیق بسیار دقیق نویسنده به دست آمده است. حوادث این کتاب داستانی، در سال ۱۸۹۳ و در شیکاگو اتفاق می‌افتد. این رمان به چهار بخش اصلی تقسیم شده است که سه بخش اول آن در شیکاگو و بین سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۸۹۳ میلادی اتفاق افتاده و بخش چهارم حدود سال ۱۸۹۵ در فیلادلفیا به وقوع می‌پیوندد. یکی از خطوط داستان، ماجرای «دنیل برنهام» (معمار) و تلاش‌های او برای برپایی نمایشگاه است و دیگری ماجرای قاتلی به نام «هولمز» است که قربانی‌های خود را فریفته و آن‌ها را به دام مرگ می‌کشد. بخش بسیاری از این کتاب، صرف توصیف روند ساخت‌وساز و طراحی نمایشگاه می‌شود و ازآنجاکه به تاریخچه‌ای از معماری مدرن آمریکا اشاره می‌کند، می‌تواند برای علاقه‌مندان و دانشجویان معماری نیز مفید باشد. این رمان توانست جایزهٔ ادگار سال ۲۰۰۴ را در بخش بهترین اثر جنایی به دست آورد.

کتاب شیطان در شهر سپید اثر اریک لارسن

4-معرفی کتاب برگی از یک زندگی

کتاب برگی از یک زندگی، نوشته زهرا سیادت موسوی، داستانی خواندنی و زیبا بر اساس زندگی سردار شهید عبدالحسین برونسی از روز اول تولد تا شهادتش در عملیات بدر است.

درباره‌ی کتاب برگی از یک زندگی

زهرا سیادت موسوی در کتاب برگی از یک زندگی داستان زندگی سردار شهید عبدالحسین برونسی را نوشته است. مردی که در آرزو و اشتیاق شهادت می‌سوخت و بعد از سال‌ها، در جنگ میان ایران و عراق در عملیات بدر به شهادت رسید. او یک آرزوی دیگر هم داشت و آن مفقود الاثر شدنش بود. هرچند این آرزو هم تاحدی متحقق شد اما بهرحال پس از ۲۷ سال دوری از وطن، در اردیبهشت سال ۱۳۹۰ پیکرش در شرق رود دجله، به همراه دوازده شهید دیگر پیدا و به میهن منتقل شد. برگی از یک زندگی، داستان عبدالحسین برونسی است که سوم شهریور ۱۳۲۱ در روستای «گلبوی کدکن» از توابع تربت‌حیدریه به دنیا آمد. از همان کودکی با همسالانش تفاوت داشت. وقتی در کلاس چهارم دبستان در تنها مدرسه روستایشان درس می‌خواند، به دلیل فضای نامناسب تحصیل آن زمان، مدرسه را رها کرد و از آن پس به پیشنهاد پدرش به یادگیری قرآن در مکتب‌خانه پرداخت. او در دوران سربازی نیز اتفاقات عجیبی را پشت‌سر گذاشت، ایمانش را محک زدند و از آن امتحان سربلند بیرون آمد. مدتی در زندان‌های ساواک شکنجه شد و در نهایت در روز ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر، در شرق رود دجله به شهادت رسید.

کتاب برگی از یک زندگی اثر زهرا سیادت موسوی

5-معرفی کتاب صوتی قاتلان ماه گل

کتاب صوتی قاتلان ماه گل؛ پشت پرده کشتار سرخپوستان و پیدایش اف بی آی نوشتهٔ دیوید گرن و ترجمهٔ ندا بهرامی نژاد است. رادیو گوشه این کتاب صوتی را با صدای نیما رئیسی روانهٔ بازار کتاب کرده است. قاتلان ماه گل داستان واقعی بومیان آمریکا در اوایل قرن بیستم است که به طرز مشکوکی به قتل می‌رسیدند.

درباره کتاب صوتی قاتلان ماه گل

اواخر قرن نوزدهم میلادی، قوم اُسِیج به‌اجبار به ناحیه‌ای دورافتاده و بی‌امکانات در شمال شرقی اوکلاهما کوچانده شدند. بعد از مدتی کاشفان نفت متوجه شدند که زمین‌های آن‌ منطقه یکی از بزرگ‌ترین ذخایر نفتی آمریکا را در دل خود جای داده است. کاوشگران نفت برای آنکه به نفت این منطقه دست پیدا کنند، باید به صاحبان آن زمین‌ها یعنی اهالی قوم اسیج اجاره پرداخت می‌کردند. همین روند باعث شد اعضای این قبیله کم‌کم به ثروتمندترین ساکنان آمریکا و بلکه دنیا تبدیل شوند.

اما اوضاع به همین خوبی پیش نرفت. اوایل قرن بیستم قتل‌های مشکوکی در آن منطقه رخ ‌داد که پای اف‌بی‌آی را که تازه تأسیس شده بود به ماجرا باز کرد.

کتاب قاتلان ماه گل نمایانگر بخشی از جنایتی است که سفیدپوستان بر سر بومیان آمریکا هوار کردند. جنایتی که تا به امروز هم موجب شرمساری آمریکایی‌ها می‌شود.

قیمت و خرید کتاب قاتلان ماه گل اثر دیوید گرن انتشارات مون

در این پست چند کتاب معرفی شد؛ امیدوارم که از خواندن آنها لذت ببرید.

منابع: 

کتاب کآشوب از سایت انتشارات اطراف

مغازه خود کشی از طاقچه

شیطان در شهر سپید از طاقچه

برگی از یک زندگی از طاقچه

قاتلین ماه گل از طاقچه

حسین کریمی جمعه 13 بهمن 1402 زمان : 13:10 نظرات (1)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش
3 ماه پیش
سلام بسیار مطلب خوب و آموزنده ای بود
پاسخ : الحدالله

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1402
  • نظرسنجی
    آیا با فعال سازی انجمن وبگاه موافق هستید؟
    پیوند به بیرون

    آدرس

    عنوان

    مشاهده

    سایت فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی

    مشاهده

    لغت نامه آبادیس

     

    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 211
  • بازدید سال : 1,690
  • بازدید کلی : 11,503

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد